Video paylaşmayı seviyoruz

26 Haz

Bu keşfi ben değil, “Business Insider” yapmış.

comScore verilerine göre son 1 yıl içerisinde Facebook’ta izlenen video sayısı nerdeyse üç katına ulaşmış. Microsoft’tan Darren Huston da bu trendi gördüğünden olsa gerek, “Cannes Lions Festivali”nde şöyle bir açıklama yapmış: “Online video şu anda en sıcak gündem”

Tablo şöyle:

İngilizce’de şöyle bir tabir vardır: “A picture is worth a thousand words” (Tek bir resim binlerce kelimeye bedeldir)

Tek bir videonun kaç resme bedel olduğunu düşünürsek sosyal platformlarda video paylaşmayı sevmemizin nedeni çok daha iyi anlaşılabilir

Facebook, Twitter gibi sosyal platformların önlenemez yükselişinin arkasında kendimizi ifade etme gereksinimimizin yattığını düşünüyorum. (bkz. Maslow üçgeni)

Bir başka deyişle sosyal platformlar varlığımızın birer uzantısı, en azından bizim onlara yüklediğimiz anlam bu şekilde.

Bu platformların bizlere sunduğu video paylaşma özelliğini ise bu nedenle çok seviyoruz. Paylaştığımız videolar da bizleri temsil ediyor, tamamlıyor çünkü…

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s